1110 250 - 0900

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

خرید سکه در بورس

امروزه افراد زیادی در جست و جوی راه حلی هستند تا ارزش پس انداز خودشان حفظ کنند به طوری که با گذر زمان و بالا رفتن تورم، وجه ارزش خود را از دست ندهد.

تحریریه آکادمی زکوین

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

خرید سکه در بورس

امروزه افراد زیادی در جست و جوی راه حلی هستند تا ارزش پس انداز خودشان حفظ کنند به طوری که با گذر زمان و بالا رفتن تورم، وجه ارزش خود را از دست ندهد.

تحریریه آکادمی زکوین

تفاوت قیمت سکه در بورس و بازار

کارشناسان معمولا اختلاف قیمت تا حدود ۱ درصد از قیمت سکه بین بورس و بازار را طبیعی می‌دانند. اما اگر این اختلاف به ۴-۵ درصد و حتی بیشتر از آن برسد، غیرطبیعی محسوب می‌شود. شاید بهترین حالت این است که همیشه هیچ اختلافی بین قیمت سکه در بورس و بازار آزاد وجود نداشته باشد در این صورت خرید سکه در بورس بسیار خوب است.

 اما در واقعیت، بسته به وضعیت‌های مختلف، ممکن است قیمت طلا و سکه در بورس بالاتر، پایین‌تر یا نزدیک به بازار آزاد باشد و شما حداقل خرید سکه از بورس را داشته باشید. همچنین بسته به این موارد مالیات خرید سکه در بازار بورس متغیر است.

 

گواهی سپرده سکه طلا چیست؟

گواهی سپرده سکه طلا مالکیت شما را روی مقدار مشخصی از سکه‌های طلا در انبار مورد تایید بورس نشان می‌دهد. پس از یک روز از خرید، دارنده گواهی می‌تواند به بانک مربوطه مراجعه کرده و سکه‌های فیزیکی خود را دریافت کند. تمام نمادهای گواهی سپرده سکه دارای تاریخ سررسید هستند و بعد از این تاریخ از خرید سکه در بورس، دارنده باید سکه‌های خود را فروخته یا اقدام به دریافت فیزیکی سکه شود.

نماد گواهی سپرده سکه طلا در بورس

سکه 0312 پ 01 نماد گواهی سپرده سکه در بورس کالا است که نشان دهنده سکه طلای طرح جدید بانک رفاه با تاریخ سررسید اسفند 1403 است. از روش ثبت نام ربع سکه در بورس نیز مهم است اطلاع داشته باشید تا سکه مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

 

مفهوم تاریخ سررسید در گواهی سپرده سکه طلا

خرید سکه در بورس دارای تاریخ سررسید است و تاریخ سررسید گواهی سپرده سکه طلا بانک رفاه (سکه 0312 پ 01) در پایان آخرین جلسه معاملاتی قبل از اسفند 1403 است، موعدی که برای دریافت فیزیکی آن از خزانه‌های بانک‌های مربوطه باید رعایت شود.

 سرمایه گذاران دارای گزینه‌های مختلفی هستند تا قبل از تاریخ سررسید گواهی سپرده سکه طلا، این گزینه‌ها شامل:

  • فروش گواهی سپرده سکه طلا قبل از تاریخ سررسید
  • دریافت فیزیکی سکه از انبار خزانه بانک مربوطه
  • انتقال نماد سکه طلا به سکه جدید از طریق کارگزاری

بهترین زمان خرید سکه طلا از بورس

سرمایه گذاران حرفه‌ای با توانایی تحلیل شرایط اقتصاد کلان، با استفاده از دانش و تحلیل تکنیکال، موفق به خرید سکه در بورس از در کف قیمت شده و با حفظ سود تقریبی ۴۰ درصدی از بازار خارج شدند. اگر شما نحوه سرمایه گذاری در بازار طلا را نمی‌دانید اما قصد کسب سود از نوسانات قیمت طلا و سکه را دارید، می‌توانید از راه‌های سرمایه گذاری در بورس و بازار استفاده کنید.

 به علاوه سیگنال‌های سکه و طلا انجمن سرمایه‌گذاری در ایران شامل نوع مناسب سکه یا طلا برای سرمایه‌گذاری و زمان شروع و پایان سرمایه‌گذاری می‌شوند و مشاوره سرمایه گذاری طلا به شما کمک می‌کند تا در مسیر درستی قرار بگیرید.

ساعت معاملات سکه طلا در بورس

برای خرید سکه در بورسو معامله باید از ساعت معاملات سکه طلا در بورس آگاهی داشته باشید تا در زمان مشخص شده معاملات را انجام دهید.

از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۰۰ دوباره پیش گشایش

از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ معاملات پیوسته

این تایم‌ها برای گواهی سپرده سکه و طلا در بورس اعمال می‌شود.

 

 

نحوه دریافت سکه طلا از بورس

پس از خرید حداقل ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا (معادل یک سکه)، می‌توانید از طریق ارسال ایمیل یا تماس تلفنی، مشخصات کامل خود و گواهی سپرده سکه را به کارگزاری ارسال کنید. پس از بررسی مدارک توسط کارگزاری، نامه‌ای به شما صادر خواهد شد که شما را از خروج سکه از انبار آگاه می‌سازد. سپس شما می‌توانید به خزانه بانک مربوطه مراجعه کرده و سکه خود را دریافت کنید.

مزایای خرید سکه در بورس

خرید ربع سکه در بورس یکی از روش‌های معتبر و امین برای سرمایه گذاری است. این اقدام با درآمدزایی بالا و احتمال سوددهی بیشتر نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری همراه است. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم.

  • بهره‌برداری از نوسانات قیمت طلا بدون خرید سکه فیزیکی
  • تضمین امنیت و عدم وقوع ریسک تقلب و سرقت
  • امکان بیمه گذاری برای سکه توسط بانک در مواقع اضطراری مانند زلزله، آتش‌سوزی، سرقت و موارد دیگر
  • امکان خرید و فروش از طریق معاملات آنلاین بورس
  • شفافیت در قیمت رسمی سکه
  • کاهش کارمزد
  • مزایای مالیاتی
  • امکان وثیقه گذاری با استفاده از گواهی سپرده سکه طلا و دریافت تسهیلات
  • اطمینان از اصلی بودن سکه طلا
  • اختلاف کمتر در قیمت خرید و فروش سکه نسبت به بازار و صرافی‌ها

معایب خرید سکه در بورس

خرید سکه در بورس نیازمند دقت و تلاش زیادی است و نیازمند رعایت یکسری نکات است اما باید از برخی از معایب نیز آگاه باشین که شامل موارد زیر است:

  • حضور و شرکت در بازار کالایی الزامی است و برای شرکت در معاملات نیاز به دریافت کد بورس کالا دارید.
  • محدودیت ساعات معاملات خرید و فروش سکه
  • فعالیت در بازار سکه تنها در ساعات معینی امکان‌پذیر است و امکان معامله به تعهد محدودیت دارد.
  • پرداخت هزینه انبار برای نگهداری گواهی سپرده سکه طلا
  • برای نگهداری گواهی سپرده سکه طلا، شما باید هزینه انبار را پرداخت کنید.
  • بازار سکه دارای نقدشوندگی کمتری نسبت به بازار سهام است.

خرید سکه در بورس یک فرصت بسیار جذاب برای سرمایه گذاری است. با توجه به استقرار پایداری سکه به عنوان یک وسیله حفظ ارزش، این بازار به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در زمان‌های نامعلوم شناخته شده است. اما قبل از خرید سکه، مهم است که اطلاعات کافی در مورد بازار و شرایط فعلی آن داشته باشید و با تحلیل دقیق و آگاهانه به تصمیم خرید خود برسید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

خرید شمش سوئیسی

شمش طلا 1 اونسی سوئیسی پمپ (1oz)

150,920,000 تومان

مطالب بیشتر

مقالات

شمش تقلبی سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین

بیشتر بخوانید »
مقالات

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید…

بیشتر بخوانید »