1110 250 - 0900

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

شمش تقلبی سوئیسی

شمش سوئیسی تقلبی در بازار معرفی شمش سوئیسی  شمش سوییسی به قطعات طلا در اوزان متنوع و استانداری که ساخت کشور سوئیس  میباشد اطلاق میشود. کشور سوئیسی از معتبر ترین و قدرتمند ترین کشور ها در ضرب و صادرات شمش طلا میباشد که این اعتبار را از سالهای گذشه تا به امروز حفظ کرده است. این […]

تحریریه آکادمی زکوین

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

شمش تقلبی سوئیسی

شمش سوئیسی تقلبی در بازار معرفی شمش سوئیسی  شمش سوییسی به قطعات طلا در اوزان متنوع و استانداری که ساخت کشور سوئیس  میباشد اطلاق میشود. کشور سوئیسی از معتبر ترین و قدرتمند ترین کشور ها در ضرب و صادرات شمش طلا میباشد که این اعتبار را از سالهای گذشه تا به امروز حفظ کرده است. این […]

تحریریه آکادمی زکوین

شمش سوئیسی تقلبی در بازار

معرفی شمش سوئیسی 

شمش سوییسی به قطعات طلا در اوزان متنوع و استانداری که ساخت کشور سوئیس  میباشد اطلاق میشود. کشور سوئیسی از معتبر ترین و قدرتمند ترین کشور ها در ضرب و صادرات شمش طلا میباشد که این اعتبار را از سالهای گذشه تا به امروز حفظ کرده است. این کشور دارای مقررات سختگیرانه ای برای تولید شمش طلا است که  از طریق شرکت های مستقل سنجیده و تایید میشوند، شمش سوئیسی دارای مهر و امضای معتبری است که میتوان انرا در تمام دنیا معامله کرد و این اصالت و اعتبار شمش سوئیسی را در دنیا محبوب ساخته است.

شمش سوئیسی جزو معتبر ترین و با اصالت ترین  شمش های طلا در جهان است ، شمش های طلای سوئیسی از بالاترین  عیار طلا در دنیا ساخته شده اند، این شمش ها از طلای 999.9 ساخته میشوند و تکنولوزی و شرایط ضرب طلا در این میزان از خلوص انحصارا در دستان کشور سوئیسی است.

شمش طلای سوئیسی به دلیل اعتبار و اصالت بسیار زیادی که در دنیا دارد و قابلیت معامله آن در تمام دنیا در میان سرمایه گذاران بسیار محبوب است.

احراز اصالت شمش سوئیسی 

از مهمترین نکاتی که در خرید شمش سوئیسی باید به آن توجه داشته باشید اصالت شمش سوئیسی است،

اصالت سنجی شمش سوئیسی دارای نکات ظریف اما مهمی میباشد که در صورت رعایت انها میتوان خریدی امن و با اصالت در شمش سوئیسی داشت.

از جمله این نکات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  شمش طلای سوئیسی باید دارای ظاهری یکدست و بدون عیب باشد. هیچ علامت خراشیدگی، فرورفتگی یا بریدگی روی شمش نباید وجود داشته باشد. همچنین، شمش باید دارای وزن و عیار دقیقی باشد که روی آن حک شده است.
  • شمش طلای سوئیسی بایستی کاملا وکیوم شده باشد و تمام المان های امنیتی مدنظری که برای آن طراحی شده روی وکیوم شمش جود داشته باشد.
  • روی پک شمش سوئیسی اطلاعاتی از قبیل امضا، شماره سریال و  عیار شمش سوئیسی درج شده است که تمام این اطلاعات علاوه بر آنکه باید روی خود شمش نیز هک شده باشد از QR Code  درج شده روی شمش نیز باید  قابل استعلام باشد.

 همچنین شمش طلای سوئیسی پمپ باید دارای مشخصات ذیل در بسته بندی باشد:

  • لوگوی PAMP
  • عیار طلا
  • وزن شمش
  • تطابق شماره سریال روی وکیوم و روی طلا
  • نام کارخانه
  • امضای مدیرعامل وقت
  •  QR  شمش طلای سوئیسی پمپ از سال 2017 دارای کد QR است که می توان از آن جهت اصالت سنجی شمش سوئیسی استفاده کرد. این کد را می توان با استفاده از برنامه تلفن همراه PAMP اسکن کرد.
  • کیو آر کد QR Code بایستی  اطلاعات مربوط به شمش را نمایش دهد و اطلاعات نمایش داده شده توسط QR code  باید با اطلاعات ثبت شده روی شمش و پک شمش سوئیسی همخوانی داشته باشد.

خرید شمش سوئیسی بایستی با فاکتور اصلی و گواهی اصالت شمش صورت پذیرد.

تقلب در شمش سوئیسی

تقلب در شمش سوئیسی به روش ها مختلفی انجام میشود اما یکی از رایج ترین روش های تقلب در شمش سوئیسی، ضرب شمش سوئیسی در عیار پایین تر است، شمش سوئیسی با  عیار پایین ضرب میشود و داخل پک تقلبی و کاملا مشابه پک اصلی شمش سوئیسی بسته بندی میشوند.

بدین صورت که QRCode  اصلی و شماره سریال شمش اصلی در تعداد زیادی کپی گرفته میشود و شماره سریال نامبر های کپی گرفته شده قابلیت استعلام از سایت اصلی پمپ را دارند.

این نوع از تقلب در شمش سوئیسی بسیار رایج است و تشخیص دادن آن بسیار دشوار میباشد و جز برای کارشناسان برای مردم عادی قابل تشخیص نیست.

نحوه خرید شمش سوئیسی با اصالت

جهت خرید با اصالت شمش سوئیسی باید به نکات مهمی توجه کرد، در ادامه ما به بخشی از این نکات اشاره میکنیم:

  • شمش سوئیسی حتما باید از مراکز دارای مجوز رسمی و تجاری خریداری شود تا امکان مراجعه حضور را برای خریدار فراهم کند
  • شمش سوئیسی را به هیچ عنوان نباید از مراکز دفتری که تجاری نیستند و جواز کسب ندارند تهیه کرد.
  • جهت خرید شمش سوئیسی قیمت نباید ملاک اصلی خرید قرار بگیرد
  • شمش سوئیسی تنها باید در شرایطی خریداری شود که همراه شمش سوئیسی فاکتور رسمی صادر شود و شماره سریال درج شده روی شمش به منظور گارانتی اصالت کالا در فاکتور رسمی درج شود.

در پایان باید به این نکته اشاره کینم که شمش سوئیسی در صورتی که اصول خریداری آن رعایت شود بهترین گزینه برای سرمایه گذاری میباشد زیرا قابلیت معامله در تمام دنیا را دارد و سرمایه گذاری امن و با اصالتی در طلا محسوب میشود.

برای آشنایی پنج شمش معتبر بین المللی به مقاله راهنمای جامع معرفی شمش های برتر سوئیسی و بین المللی مراجعه نمائید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

خرید شمش سوئیسی

شمش طلا 1 اونسی سوئیسی پمپ (1oz)

162,650,000 تومان

مطالب بیشتر

مقالات

شمش تقلبی سوئیسی

شمش سوئیسی تقلبی در بازار معرفی شمش سوئیسی  شمش سوییسی به قطعات طلا در اوزان متنوع و استانداری که ساخت کشور سوئیس  میباشد اطلاق میشود. کشور

بیشتر بخوانید »
مقالات

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید…

بیشتر بخوانید »