1110 250 - 0900

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید...

تحریریه آکادمی زکوین

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید...

تحریریه آکادمی زکوین

فرمول محاسبات طلا یک موضوع مهم در زمینه‌ کسب و کارهای مرتبط با طلا و تجارت است. این فرمول‌ها به کسب و کارها کمک می‌کند تا به راحتی و با دقت داده‌های مربوط به قیمت و وزن طلا را محاسبه کنند. به علاوه این اطلاعات اساسی برای تصمیم گیری در خرید، فروش و معاملات مربوط به طلا است.

در این مقاله به بررسی و توضیح فرمول‌های محاسبات طلا خواهیم پرداخت.

محاسبه قیمت فروش طلای دست دوم

اگر می‌خواهید طلا را بفروشید و فقط یک روز از خرید آن گذشته است به شما اجرت طلا و سود آن پرداخت نمی‌شود و طلا به قیمت دست دوم از شما خریداری می‌شود. بنابراین فرمول محاسبات طلا در همه طلا فروشی‌ها به راحتی صدق می‌کند. طلا فروشان نمی‌توانند طلا را به قیمت طلای نو دوباره بفروشند.

 قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار، برابر با قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار (۷۵۰) تقسیم بر ۴.۳۳ است و قیمت یک گرم طلای دست اول ۱۸ عیار به این روش محاسبه می‌شود. برای محاسبه قیمت طلای دست دوم، مظنه را بر ۴.۳۹ تقسیم و قیمت یک گرم طلای دست دوم (۷۴۰) را مشخص می‌کنند. حتما قبل از خرید بهتر است از مشاوره سرمایه گذاری طلا استفاده کنید.

محاسبه قیمت طلا آب شده

فرمول محاسبات طلا و قیمت گذاری طلا آب شده بر حسب طلا 18 عیار به این صورت انجام می‌شود: ابتدا وزن طلا آب شده را در عیار آن ضرب کرده و بر 750 تقسیم کنید تا ارزش طلا بر حسب طلا 18 عیار بدست آید. سپس این مقدار را در قیمت هر گرم طلا 18 عیار ضرب کنید تا قیمت نهایی محاسبه شود.

به عنوان مثال، اگر 50 گرم طلا آب شده با عیار 749 و قیمت هر گرم طلا 18 عیار 1 میلیون تومان داشته باشیم، ارزش طلا بر حسب 18 عیار حدودا 49/933/000 میلیون تومان خواهد بود.

محاسبه قیمت طلای بدون اجرت

تفاوت بین طلای بدون کارمزد و طلای دست دوم این است که طلای بدون کارمزد تازه و استفاده نشده است. اما بر اساس مقررات اتحادیه طلا و جواهرات، مالیات بر ارزش افزوده باید بر اجرت ساخت محاسبه شود. بنابراین، زمانی که طلا تبدیل به پول می‌شود و اجرت ندارد، مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد.

اجرت طلا براساس وزن گرمی طلا به صورت کارمزد محاسبه می‌شود که معمولا بین ۴ تا ۶ درصد از قیمت طلا متغیر است. متوجه شده‌اید که محاسبه قیمت طلا بدون اجرت مشابه محاسبه قیمت طلا دست دوم است. بنابراین، نیازی به پرداخت اجرت ساخت و مالیات ارزش بر افزوده برای هر گرم طلا نیست.

فقط ۷% سود مغازه از شما برای خرید طلا دریافت می‌شود.

کلام آخر

فرمول‌ محاسبات طلا در واقع روش‌ و قوانین مورد استفاده برای تخمین ارزش یک سکه یا جواهر طلا است. این فرمول‌ها معمولا بر اساس وزن، عیار و قیمت بازار طلا محاسبه می‌شوند. از جمله معروف‌ترین فرمول‌های محاسباتی طلا، فرمول ساده‌ای است که برای یک محاسبه تقریبی از ارزش آن استفاده می‌شود.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

خرید شمش سوئیسی

شمش طلا 1 اونسی سوئیسی پمپ (1oz)

150,920,000 تومان

مطالب بیشتر

مقالات

شمش تقلبی سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین

بیشتر بخوانید »
مقالات

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید…

بیشتر بخوانید »