1110 250 - 0900

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

شمش تقلبی سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین کشورها در ضرب و صادرات شمش طلا محسوب و دارای مقررات سختگیرانه‌ای برای تولید آن است. شمش‌های طلا سوئیسی دارای مهر و امضای معتبری‌اند که در سراسر جهان قابل معامله […]

تحریریه آکادمی زکوین

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

شمش تقلبی سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین کشورها در ضرب و صادرات شمش طلا محسوب و دارای مقررات سختگیرانه‌ای برای تولید آن است. شمش‌های طلا سوئیسی دارای مهر و امضای معتبری‌اند که در سراسر جهان قابل معامله […]

تحریریه آکادمی زکوین

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین کشورها در ضرب و صادرات شمش طلا محسوب و دارای مقررات سختگیرانه‌ای برای تولید آن است. شمش‌های طلا سوئیسی دارای مهر و امضای معتبری‌اند که در سراسر جهان قابل معامله هستند و به همین دلیل اعتبار و اصالت آن‌ها در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. شمش‌های سوئیسی با عیار ۹۹۹٫۹ از با اصالت‌ترین و معتبرترین محصولات طلا در جهان محسوب می‌شوند. این شمش‌ها تنها در کشور سوئیس و با استفاده از تکنولوژی خاص و شرایط منحصر به فرد ساخته خواهند شد. به علت اعتبار بالا و اصالت آن‌ها، شمش طلای سوئیسی بین سرمایه گذاران محبوبیت زیادی دارد و در تمام دنیا قابل معامله است.

انواع شمش سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل در ادامه به معرفی چند نوع از شمش طلای مخصوص شرکت‌های سوئیسی می‌پردازیم.

شمش‌های طلا Valcambi

شمش‌های طلا Valcambi، محصولی منحصربه‌فرد از Valcambi که در سال ۲۰۱۱ به ساخت رسیده‌اند. این شمش‌ها از ۵۰ گرم طلای خالص ۹۹۹٫۹ تهیه شده و به صورت کارت اعتباری است. هر کارت شامل ۵۰ شمش ۱ گرمی است که به راحتی قابل جدا کردن و استفاده به عنوان مقادیر کوچکتر طلا هستند. این خصوصیت شمش‌های Valcambi را به روشی انعطاف پذیر و قابل حمل برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

شمش‌های طلا Argor-Heraeus

Argor-Heraeus یک تولیدکننده شمش طلا معتبر است که در سوئیس قرار دارد. شمش‌های آن از طلا خالص ۹۹۹۹ تهیه شده و در اندازه‌های اونس و گرم عرضه می‌شوند. این کارخانه ذوب نیز مسئول تولید تمام شمش‌های طلا برای UBS است. شمش‌های ضرب شده در کارت‌های پلاستیکی مهر و موم شده قرار دارند و شمش‌های بزرگتر دارای گواهی جداگانه هستند. آن‌ها همچنین فناوری “کین بار” را توسعه داده‌اند که هر شمش طلا دارای یک هولوگرام لیزری است.

عیار شمش های سوئیسی

همچنین شمش تقلبی سوئیسی پمپ باید دارای مشخصات ذیل در بسته بندی باشد:

  • لوگوی pamc: سوئیس یکی از معروف‌ترین مراکز تولید طلای نقره در جهان است. شمش طلای این مرکز بیشتر به دلیل سرمایه‌گذاری خریداری می‌شود. این شمش‌ها با خلوص استاندارد جهانی و ابعاد مشخص توسط دستگاه‌های کاملا اتوماتیک تولید می‌شوند. هر شمش با علامت استاندارد بین‌المللی مجهز شده است و در بسته‌بندی وکیومی قرار داده شده است.
  • عیار طلا: میزان عیار طلا به نسبت طلا خالص در قطعه، به وزن کل قطعه اشاره دارد. به عنوان مثال، در یک کیلوگرم طلا 750 گرم طلا خالص وجود دارد. این برابر با 75 درصد طلا خالص محسوب می‌شود. همچنین، در صورتی که از طلای 705 صحبت شود باید بدانید که در یک کیلوگرم آن، 705 گرم طلا خالص وجود دارد. همچنین در هنگام خرید شمش سوئیسی به این مورد که شمش تقلبی سوئیسی نیز در بازار وجود داشته باشد دقت کنید.
  • وزن شمش: یکی از رایج‌ترین وزن‌ها برای شمش طلا یک اونس است که معادل 31.1035 گرم است. این شمش‌ها نسبتا مقرون به صرفه هستند و خرید و فروش آن‌ها آسان است که این امر آن‌ها را به انتخابی محبوب برای سرمایه گذاران فردی و نهادی تبدیل می‌کند. شمش‌های طلای یک اونس اغلب در اندازه‌های حدود 41 میلی‌متر × 24 میلی‌متر × 2 میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شوند و به‌صورت مهر و موم شده در بسته‌بندی‌های پلاستیکی یا کاغذی، همراه با اطلاعات شناسایی چاپ شده بر روی آنها فروخته می‌شوند.
  • تطابق شماره سریال روی وکیوم و روی طلا: این کدها علاوه بر اینکه هویت سازنده طلا را نشان می‌دهند، می‌توانند اطلاعات مربوط به محصول، تاریخ تولید و دیگر جزئیات مورد نظر را نیز در اختیار مشتریان قرار دهند. با این روش، مشتریان می‌توانند اطمینان داشته باشند که طلایی که خریداری می‌کنند، از کیفیت خوبی برخوردار و اصل است.
  • نام کارخانه این نام به این دلیل است که بدانید محصول کدام کشور را در اختیار دارید.
  • امضای مدیرعامل وقت: این امضا اصل بودن و اصالت کالا را تایید می‌کند.

تفاوت شمش سوئیسی و ایرانی چیست؟

شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی نیز شمش طلا تولید می‌کنند اما به دلیل نبود استانداردهای بین المللی و عدم شناخت، شمش‌های ایرانی در بازارهای جهانی اعتبار کمتری دارند. بنابراین، اگر شما قصد دارید طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید و یا می‌خواهید در بازار جهانی معاملاتی انجام دهید، توصیه می‌شود شمش‌های سوئیسی را انتخاب کنید که از اعتبار بیشتری برخوردار است.

کلام پایانی

شمش تقلبی سوئیسی می‌توانند به بازار آسیب برساند. از آنجایی که قیمت طلا بسیار بالا است، برخی از افراد ممکن است به دنبال راه‌هایی برای خرید طلا به‌صرفه‌تر باشند. اما خرید کالاهای تقلبی می‌تواند برای آن‌ها مشکلات جدی به وجود بیاورد. بهتر است از منابع معتبر خرید کنید تا از اصالت محصولات خود اطمینان حاصل کنید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =

خرید شمش سوئیسی

شمش طلا 1 اونسی سوئیسی پمپ (1oz)

150,920,000 تومان

مطالب بیشتر

مقالات

شمش تقلبی سوئیسی

شمش تقلبی سوئیسی به قطعاتی از طلا گفته می‌شود که در اوزان متنوع و استاندارد در کشور سوئیس ساخته می‌شود. این کشور در دسته معتبرترین

بیشتر بخوانید »
مقالات

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید…

بیشتر بخوانید »