1110 250 - 0900

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

خرید سکه در بورس

امروزه افراد زیادی در جست و جوی راه حلی هستند تا ارزش پس انداز خودشان حفظ کنند به طوری که با گذر زمان و بالا رفتن تورم، وجه ارزش خود را از دست ندهد.

تحریریه آکادمی زکوین

بولتن تخصصی سرمایه گذاری طلا

خرید سکه در بورس

امروزه افراد زیادی در جست و جوی راه حلی هستند تا ارزش پس انداز خودشان حفظ کنند به طوری که با گذر زمان و بالا رفتن تورم، وجه ارزش خود را از دست ندهد.

تحریریه آکادمی زکوین

امروزه افراد زیادی در جست و جوی راه حلی هستند تا ارزش پس انداز خودشان حفظ کنند به طوری که با گذر زمان و بالا رفتن تورم، وجه ارزش خود را از دست ندهد. یکی از راه حل هایی که در این راستا انجام می گیرد  خرید سکه در بورس است. این موضوع از این جهت اهمیت پیدا می  کند که با بالا رفتن تقاضا برای این کالا، نمونه های تقلبی آن توسط سودجویان در بازار به وفور عرضه شده است که تشخیص آن هم بسیار دشوار است. به همین دلیل باید در هنگام خرید این محصول اطلاعات کافی در خصوص سکه طلا داشته باشید تا با خیال راحت نسبت به خرید سکه در بورس  اقدام کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع در مقاله پیش به بررسی هر آنچه که در هنگام خرید سکه در بورس، لازم است بدانید پرداخته ایم. بنابراین پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

تاریخچه خرید سکه در بورس

تاریخچه خرید سکه در بورس به سال ۱۳۹۴ برمی گردد که در این سال با هدف کمتر کردن ریسک ناشی از سرمایه گذاری خرید سکه و نیز شفافیت قیمت رسمی سکه مطرح گردید.

با خرید و فروش سکه طلا، معامله کنندگان می توانند از امتیاز های مختلفی از قبیل فروش معافیت مالیاتی، کارمزد پایین تر در هنگام خرید، امکان وثیقه گذاشتن گواهی برای گرفتن تسهیلات مختلف، مدیریت ریسک نگهداری این محصول و نیز منتقل نمودن نقدینگی به بازار و رصد نمودن آن بهره ببرند.

شرایط لازم برای خرید سکه در بورس

شرایط لازم برای خرید سکه در بورس بسیار ساده است. برای این کار باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنید و کد بورسی دریافت کنید. در این راستا لازم است که به سایت sejam.ir مراجعه کنید و ثبت نام اولیه را انجام دهید. بعد از این کار سامانه برای شماره ای که وارد نموده اید یک کد رهگیری ۱۰ رقمی می فرستد.

پس از دریافت کد مذکور باید فرآیند احراز هویت از طریق این کد صورت بگیرد که بعد از آن یک کد بورسی به شماره تماس فرد ارسال می شود. بعد از این مراحل، شخص باید برای خرید سکه در بورس از میان کارگزاری های موجود به دلخواه خود یک کارگزاری را انتخاب کند و در آن ثبت نام کند.

لازم به ذکر است که کارگزاری های بورس اطلاعات خود را به وسیله آنچه در سامانه سجام به ثبت رسیده است به دست می آورند. به همین علت برای این که کد معاملاتی را به صورت فیزیکی دریافت کنید، فقط تصویر امضای شما به صورت واضح و با زمینه واضح مورد نیاز است. گام بعدی هم مربوط به ثبت نام آنلاین در کارگزاری می باشد.

نحوه فروش و خرید سکه در بورس

نحوه فروش و خرید سکه در بورس به این صورت است که لازم است مانند گواهی های سپرده کالایی دیگر کد بورسی و کد معاملاتی داشته باشید. در غیر این صورت باید نسبت به ثبت نام و سپس احراز هویت اقدام نمایید‌ تا بتوانید از طریق کارگزاری مفید کد بورسی خود را دریافت نمایید.

ضمنا شما می توانید علاوه بر  خرید سکه در بورس آن را در بورس به فروش هم برسانید. در چنین شرایطی با در اختیار داشتن سکه آن را به انبار مورد تایید بورس تحویل بدهید و در ازای آن گواهی سپرده کالایی بگیرید.

در این مطلب با هر آنچه در مورد خرید سکه در بورس نیاز دارید آشنا شدید و سعی شد در این خصوص به شما توضیحات کافی به شکلی ساده ارائه شود. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و سودمند واقع شود. شما می توانید پرسش های خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

خرید شمش سوئیسی

شمش طلا 1 اونسی سوئیسی پمپ (1oz)

162,650,000 تومان

مطالب بیشتر

مقالات

شمش تقلبی سوئیسی

شمش سوئیسی تقلبی در بازار معرفی شمش سوئیسی  شمش سوییسی به قطعات طلا در اوزان متنوع و استانداری که ساخت کشور سوئیس  میباشد اطلاق میشود. کشور

بیشتر بخوانید »
مقالات

‌فرمول محاسبات طلا 

احتمالا تاکنون به طلا فروشی رفته اید و با این موضوع مواجه شده اید که قیمتی را برای طلای مد نظر شما اعلام می کنند اما از نحوه محاسبه آن اطلاعی ندارید…

بیشتر بخوانید »